سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بازگشایی شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بازگشایی شد

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران کار خود را پس از حدود دو سال از سر گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 15
کد خبر: ۲۵۰۰۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در نتیجه مذاکرات آذربایجان و ایران، سفارت آذربایجان در تهران از امروز دوشنبه ۱۵ جولای ۲۰۲۴ در نشانی جدید فعالیت خود را از سر گرفت. سفیر و کارکنان فعلی سفارت به ایران بازگشته اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آذربایجان، ایران بر اساس تعهدات خود مبنی بر تامین امنیت در چارچوب "کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک" اقدامات مناسبی را برای تامین امنیت دیپلماتیک مقابل ساختمان جدید سفارت انجام داده است.

در حال حاضر اقداماتی برای ساماندهی خدمات کنسولی در ساختمان جدید سفارت در ایران در حال انجام است و به زودی اطلاعات تکمیلی در مورد آغاز به کار سرویس کنسولی ارائه خواهد شد.

احیای کار سفارت به توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، به اجرای توافقات انجام شده بین دو کشور و مسائلی که نیاز به حل و فصل دارند کمک خواهد کرد.

این سفارت در تهران، خیابان یارمحمدی، تقاطع خیابان ساقی و فیروزکوه، خیابان شهریزاد، منطقه دروس واقع شده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار